Hässelby SK FF P08U - AIK Solna FK 2
Eftersom det är festligheter på IP samlas vi vid Riddersvikshallen, mittemot Åkermyntan för de som vill åka gemensamt.
Vid svar Ja, tala om om du åker direkt eller hur många lediga platser du har i din bil.
Samling på plats:12:15
Samling vid Riddersvikshallen: 11:45
Nu laddar vi om och ger Bro något att tänka på :-)
vid svar ja,
tala om du kommer till Hässelby eller åker direkt
tala om hur många platser som finns i bil eller om du behöver skjuts.
samling på spånga ip 13:45
Hej alla föräldrar i P08U
Vid vårt spelarmöte kom vi överens om att vi kommer att åka på cup till Tallin: https://tallinncup.eu/en/first
Kostnaden är ca 3500 per spelare och vi har för avsikt att samla ihop dessa pengar tillsammans.
Det vi behöver veta just nu är vilka spelare och eventuella föräldrar/familjer som vill följa med för att ta in en offert för resan.
Vi kommer att behöva föräldrarmedgivanden eftersom vi ska åka utomlands.
Spelarna behöver ha pass.
Datum och tider
Avresa: Baltic Queen tis 2/7 avgång 17:30
Ankomst till Tallin: 3/7
Avgång Tallin: Sön 7/7 avgång 18:00.
Ankomst Stockholm: Må 8/7 10:30
Anmälan är bindande.
Hej alla föräldrar i P08U
Vid vårt spelarmöte kom vi överens om att vi kommer att åka på cup till Tallin: https://tallinncup.eu/en/first
Vi vill att ni svarar på våra frågor via google formuläret: https://forms.gle/VbWaAX1fCyjgb9QY8
Ni behöver kontrollera att ni kan, 3-7 juli 2024.
Kostnaden är ca 3500 per spelare och vi har för avsikt att samla ihop dessa pengar tillsammans.
Det vi behöver veta just nu är vilka spelare och eventuella föräldrar/familjer som vill följa med för att ta in en offert för resan.
Vi kommer att behöva föräldrarmedgivanden eftersom vi ska åka utomlands.
Spelarna behöver ha pass.
Datum och tider
Avresa: Baltic Queen tis 2/7 avgång 17:30
Ankomst till Tallin: 3/7
Avgång Tallin: Sön 7/7 avgång 18:00.
Ankomst Stockholm: Må 8/7 10:30
Anmälan är bindande.
Hej alla föräldrar i P08U
Vid vårt spelarmöte kom vi överens om att vi kommer att åka på cup till Tallin: https://tallinncup.eu/en/first
Vi vill att ni svarar på våra frågor via google formuläret: https://forms.gle/VbWaAX1fCyjgb9QY8
Ni behöver kontrollera att ni kan, 3-7 juli 2024.
Kostnaden är ca 3500 per spelare och vi har för avsikt att samla ihop dessa pengar tillsammans.
Det vi behöver veta just nu är vilka spelare och eventuella föräldrar/familjer som vill följa med för att ta in en offert för resan.
Vi kommer att behöva föräldrarmedgivanden eftersom vi ska åka utomlands.
Spelarna behöver ha pass.
Datum och tider
Avresa: Baltic Queen tis 2/7 avgång 17:30
Ankomst till Tallin: 3/7
Avgång Tallin: Sön 7/7 avgång 18:00.
Ankomst Stockholm: Må 8/7 10:30
Anmälan är bindande.
Hej alla föräldrar i P08U
Vid vårt spelarmöte kom vi överens om att vi kommer att åka på cup till Tallin: https://tallinncup.eu/en/first
Vi vill att ni svarar på våra frågor via google formuläret: https://forms.gle/VbWaAX1fCyjgb9QY8
Ni behöver kontrollera att ni kan, 3-7 juli 2024.
Kostnaden är ca 3500 per spelare och vi har för avsikt att samla ihop dessa pengar tillsammans.
Det vi behöver veta just nu är vilka spelare och eventuella föräldrar/familjer som vill följa med för att ta in en offert för resan.
Vi kommer att behöva föräldrarmedgivanden eftersom vi ska åka utomlands.
Spelarna behöver ha pass.
Datum och tider
Avresa: Baltic Queen tis 2/7 avgång 17:30
Ankomst till Tallin: 3/7
Avgång Tallin: Sön 7/7 avgång 18:00.
Ankomst Stockholm: Må 8/7 10:30
Anmälan är bindande.
Hej alla föräldrar i P08U
Vid vårt spelarmöte kom vi överens om att vi kommer att åka på cup till Tallin: https://tallinncup.eu/en/first
Vi vill att ni svarar på våra frågor via google formuläret: https://forms.gle/VbWaAX1fCyjgb9QY8
Ni behöver kontrollera att ni kan, 3-7 juli 2024.
Kostnaden är ca 3500 per spelare och vi har för avsikt att samla ihop dessa pengar tillsammans.
Det vi behöver veta just nu är vilka spelare och eventuella föräldrar/familjer som vill följa med för att ta in en offert för resan.
Vi kommer att behöva föräldrarmedgivanden eftersom vi ska åka utomlands.
Spelarna behöver ha pass.
Datum och tider
Avresa: Baltic Queen tis 2/7 avgång 17:30
Ankomst till Tallin: 3/7
Avgång Tallin: Sön 7/7 avgång 18:00.
Ankomst Stockholm: Må 8/7 10:30
Anmälan är bindande.
Hej alla föräldrar i P08U
Vid vårt spelarmöte kom vi överens om att vi kommer att åka på cup till Tallin: https://tallinncup.eu/en/first
Vi vill att ni svarar på våra frågor via google formuläret: https://forms.gle/VbWaAX1fCyjgb9QY8
Ni behöver kontrollera att ni kan, 3-7 juli 2024.
Kostnaden är ca 3500 per spelare och vi har för avsikt att samla ihop dessa pengar tillsammans.
Det vi behöver veta just nu är vilka spelare och eventuella föräldrar/familjer som vill följa med för att ta in en offert för resan.
Vi kommer att behöva föräldrarmedgivanden eftersom vi ska åka utomlands.
Spelarna behöver ha pass.
Datum och tider
Avresa: Baltic Queen tis 2/7 avgång 17:30
Ankomst till Tallin: 3/7
Avgång Tallin: Sön 7/7 avgång 18:00.
Ankomst Stockholm: Må 8/7 10:30
Anmälan är bindande.
Hej alla föräldrar i P08U
Vid vårt spelarmöte kom vi överens om att vi kommer att åka på cup till Tallin: https://tallinncup.eu/en/first
Vi vill att ni svarar på våra frågor via google formuläret: https://forms.gle/VbWaAX1fCyjgb9QY8
Ni behöver kontrollera att ni kan, 3-7 juli 2024.
Kostnaden är ca 3500 per spelare och vi har för avsikt att samla ihop dessa pengar tillsammans.
Det vi behöver veta just nu är vilka spelare och eventuella föräldrar/familjer som vill följa med för att ta in en offert för resan.
Vi kommer att behöva föräldrarmedgivanden eftersom vi ska åka utomlands.
Spelarna behöver ha pass.
Datum och tider
Avresa: Baltic Queen tis 2/7 avgång 17:30
Ankomst till Tallin: 3/7
Avgång Tallin: Sön 7/7 avgång 18:00.
Ankomst Stockholm: Må 8/7 10:30
Anmälan är bindande.
Vi samlas 16:00 för samåkning på Hässelby IP. Samling på plats 16:30.
Skriv i kommentaren:
Vi möter Spånga på hemmaplan.
Om du tackar ja:
Om du tackar nej:
Om svar ja, skriv:
Nu kör vi över AIK!
Samling på plats i Sollentuna: 17:45
Samling på IP senast 17:00.
Försök att åk direkt då det troligtvis kommer vara svårt att hitta föräldrar som vill skjutsa. Skriv i ditt svar:
Säsongens sista match!!! NU KÖÖÖR VI!
Eftersom det är ledig dag passar vi på att träna på dagen istället.
Pga av match (F09)på Hässelby gårds bp tränar vi måndag till stället för onsdag denna vecka.
Hej!
Vi börjar träningen med 1 h klubbhuset där vi kommer att gå igenom förhållningsregler, förväntningar, spelregler, speluttagningar och ekonomi inför cupen.
Detta är ett tillfälle då vi vill att alla deltar som ska vara med på cupen.
Efter den timman går vi ut och tränar på gård, så se till att ni har ätit och är ombytta och klara.
Vi ställer in onsdagsträningen och kör torsdagsträning istället. OBS: Ny tid på torsdagar from nu.
Eftersom vi har match på onsdag tränar vi idag istället. Ledde. För sen information.
Med vänliga hälsningar
Ledarna
OBS! HÄSSELBY IP!!!!
Vi flyttar träningen från torsdag till måndag eftersom vi har match på fredagen.
OBS !!!ÄNDRAD DAG FRÅN TORSDAG TILL MÅNDAG OCH PÅ HÄSSELBY IP
Inför säsongen 2025 så genomförs en provperiod under v.43 där varje spelare själv behöver tänka över sin ambitionsnivå inför nästa säsong. Det kommer troligtvis att finnas tre möjligheter beroende på hur långt man har kommit i sin utveckling och sin ambition framåt.
Provperioden är öppen för alla spelare oavsett dagens lagtillhörighet. Frimånaden gäller mellan den 15 november tom 15 december. Verksamheterna är beroende av antal spelare och deras ambitioner framåt.
Inför säsongen 2025 så genomförs en provperiod under v.43 där varje spelare själv behöver tänka över sin ambitionsnivå inför nästa säsong. Det kommer troligtvis att finnas tre möjligheter beroende på hur långt man har kommit i sin utveckling och sin ambition framåt.
Provperioden är öppen för alla spelare oavsett dagens lagtillhörighet. Frimånaden gäller mellan den 15 november tom 15 december. Verksamheterna är beroende av antal spelare och deras ambitioner framåt.
Inför säsongen 2025 så genomförs en provperiod under v.43 där varje spelare själv behöver tänka över sin ambitionsnivå inför nästa säsong. Det kommer troligtvis att finnas tre möjligheter beroende på hur långt man har kommit i sin utveckling och sin ambition framåt.
Provperioden är öppen för alla spelare oavsett dagens lagtillhörighet. Frimånaden gäller mellan den 15 november tom 15 december. Verksamheterna är beroende av antal spelare och deras ambitioner framåt.
Som alla redan har sett på chatten kommer vi att starta träningen med ett spelarråd på 30 min. Vi vill att även om man inte ska träna att man kommer och gör sin röst hörd.
Fundera över:
Vad är det som inte fungerar? (I allt som gäller fotboll, tex: varför kommer jag inte i tid, varför står jag och sparkar på bollar fast det är samling, varför kämpar vi inte längre som ett lag, varför följer jag inte instruktionerna som jag får? jag tycker att ledarna gör fel, favoriserar någon etc etc)
Vad behöver du göra förändra för att det ska fungera? (för att du ska peppa på planen, komma i tid etc)
Vad tycker du att ledarna behöver förändra?
Vad vill du med din fotboll?
Vi ser fram emot en bra diskussion där de allra flesta är på plats.
/Ledarna för P08U
Vi avslutar säsongen med en spelarfest.
Om vi har pengar kommer vi att bjuda på mat och dryck (beror på hur pantningen går...)
Vi firar säsongen som varit, passar på att tacka alla som har stält upp för oss etc
Vi hoppas att alla i truppen har möjlighet att komma.
"Det här blir kul!" säger ledarna
Gabbe, Abbe, Henrik, Philip och Carina
Vi kommer att hjälpa till på Mopedparaden för att tjäna in pengar till Cupresan. Det här är obligatoriskt för de som ska åka med. De som inte ska åka måste inte, men får om de vill. Det är ett roligt tillfälle att hänga med laget, då tackar man ja till kallelsen.
Vi kommer att:
Man får möjlighet att välja vad man vill göra och vilken tid man ska stå. Det gör man här.
Väljer man inget tilldelas man en uppgift. Schemat skickas ut torsdag 9/5.
Mopeder är kul!
Med vänlig hälsning,
Carina
Vi träffas vid Hässelby IP istället 12:00. Tenstabilen hämtar upp 11:30 hos Arre, ska man med hör man av sig.
och firar nationaldagen genom att samla pant. Vi kommer att sprida ut oss. Vi letar pant i ungefär 1.5 timme, sedan pantar vi allt vi har fått in (1h). Vinnarlaget får pris.
Obligatoriskt för alla som ska åka på cup, frivilligt för övriga. Däremot kan det vara kul att hänga lite allihopa, så kom gärna ändå.
@Abbas, Tsotne - ni kommer troligtvis bli upphämtade i Tensta för att hjälpa till att bära högtalarutrustning. Ni kommer att åka med tillbaka till hantverksladan. Mer information kommer.
@Övriga : Ni kommer att hjälpa till med godispåsarna till fiskdammen. Hur lång tid detta tar beror på hur många vi är som hjälper till.
OBS: Se till att ni har ätit innan.
Om någon vill prata om detta hör av er till Carina.
Schema
9:00 -12:00
Vi hjälper till med
12:00 - 16:00
Vi har fiskdammen + glass (2 personer), 2 personer på korv, 2 personer på servering,
16:00-18:00: Ihop-plockning och städning
OBS: Vi får panten.
De som är med hela dagen får 12 biljetter. Dessa är värda 10 kr st och man får köpa vad man vill för dessa.
Om vi är fler än 12 personer kan vi göra halvdagar annars måste vi tyvärr vara där hela dagen. Låt oss hjälpas åt. Just nu är vi 6 anmälda, varav 8 som inte svarat. Om ni kan, så kan vi köra halvdag.
Det kommer att finnas utrymme för vila och raster under förmiddagen. Mellan 12-16 blir det arbete.
Om man vill så får man även gratis mat kl 18:00. Carina kommer inte att stanna. En separat förfrågan skickas ut om det till de som har tackat Ja.
När och var?
Samling 9:00 vid info-tältet framför sjöhistoriska museet. Vi är klara senast 19:30, sedan är det frivilligt om man vill hjälpa till att städa undan. Man måste anmäla när man kommer och går, vi får betalt för tiden.
Hur tar man sig till samlingen?
Det planerar spelaren, antingen kommunalt eller samåkning, använd gärna whatsupgruppen för att kolla om det finns någon som ska åka bil eller samåk kommunalt.
Vad?
Vi kommer att vara funktionärer på löpningen.
Schema
(08:00 Nummerlappsutdelning)
09:00 Etablering av området
10:30 Viggo Aquathlon
10:45 Tri4fun
12:00 RM Sprint Herr
12:10 RM Sprint Dam
12:30 Olympisk Stafett + Herr
12:50 Olympisk Herr
13:10 Olympisk Herr + Dam
13:30 Olympisk Herr + Dam
14:20 Olympisk Dam
15:10 Sprint Herr + Dam
15:30 Sprint Stafett + Herr
15:50 Sprint Herr + Dam
16:10 Sprint Herr
ca 19:30 Målgång sista deltagare
Mat
Mat och fika kommer att finnas i volontärstältet och det levereras mat till din position om det behövs.
Toaletter finns i närheten av växlingsområdet.
Kläder
Ni kommer att få en tröja, denna ska ni ha på er så att det syns tydligt att ni är funktionärer. Regnar det ska den vara ytterst.
Allt material ni behöver kommer ni att få av er teamledare vid respektive samling
Att vara funktionär innebär:
Säkerheten framför allt. Vi är koncentrerade på det vi gör. Mobilerna ligger därför nerstoppade i fickan och används enbart vid ett nödläge. Detta även för vår egen säkerhet.
Vi hjälps åt. Alla som arbetar med tävlingen hjälps åt. Vi backar upp varandra och ser till att lösa situationer tillsammans.
Vi gör det med ett leende. Tänk på hur du bemöter deltagare, publik och allmänhet. Ett trevligt bemötande och ett litet leende brukar göra underverk.
Vi är ansvariga för grill och serverring ute mellan 14-17.
Obligatorisk närvaro för (Tallinn Cup):
Övriga frivilligt.
Vi samlas vi klubbhuset, delar in i lag, alla får säckar. Tävling om vilket lag som har flest fyllda säckar efter 1.5h.
Får vi ihop >2000 kr kommer vi bara att genomföra denna omgång.
Om du vill springa Hässelbyloppet (eftersom vi är matchfria på söndagen) ska du svara ja.
Klicka bara ja om du verkligen vill springa.
Detta är helt frivilligt och ingenting som man måste.
Hässelbyloppet är 10 km löpning.
HSK FF står för avgiften om man springer med matchtröjan på. (Det betyder att den måste sitta på yttersta lagret kläder, tex ovanpå regnställ och dylikt)
Om man tackar ja och inte kommer får man själv betala avgiften på 250 kr.
Med vänlig hälsning,
Carina