Om du svarar Ja:
Skriv hur många platser som finns i din bil
Skriv om du behöver skjuts
Skriv om du åker direkt
Samling på Enskede IP: 14:45
Om du svarar Nej: ange anledning
Hässelby SK FF P08U - Sollentuna Utveckling FK 1
Samåkning: Samling Hässelby IP: 16:00
Samling på plats Hjorthagens IP: 17:00
Skriv i svaret: IP eller direkt samt om du behöver skjuts eller kommer i bil, så att vi ser att vi får ihop tillräckligt många bilar.
Skriv i kommentaren:
Hässelby SK FF P08U - AIK Solna FK 2
Eftersom det är festligheter på IP samlas vi vid Riddersvikshallen, mittemot Åkermyntan för de som vill åka gemensamt.
Vid svar Ja, tala om om du åker direkt eller hur många lediga platser du har i din bil.
Samling på plats:12:15
Samling vid Riddersvikshallen: 11:45
Nu laddar vi om och ger Bro något att tänka på :-)
vid svar ja,
tala om du kommer till Hässelby eller åker direkt
tala om hur många platser som finns i bil eller om du behöver skjuts.
samling på spånga ip 13:45
Hej alla föräldrar i P08U
Vid vårt spelarmöte kom vi överens om att vi kommer att åka på cup till Tallin: https://tallinncup.eu/en/first
Kostnaden är ca 3500 per spelare och vi har för avsikt att samla ihop dessa pengar tillsammans.
Det vi behöver veta just nu är vilka spelare och eventuella föräldrar/familjer som vill följa med för att ta in en offert för resan.
Vi kommer att behöva föräldrarmedgivanden eftersom vi ska åka utomlands.
Spelarna behöver ha pass.
Datum och tider
Avresa: Baltic Queen tis 2/7 avgång 17:30
Ankomst till Tallin: 3/7
Avgång Tallin: Sön 7/7 avgång 18:00.
Ankomst Stockholm: Må 8/7 10:30
Anmälan är bindande.
Hej alla föräldrar i P08U
Vid vårt spelarmöte kom vi överens om att vi kommer att åka på cup till Tallin: https://tallinncup.eu/en/first
Vi vill att ni svarar på våra frågor via google formuläret: https://forms.gle/VbWaAX1fCyjgb9QY8
Ni behöver kontrollera att ni kan, 3-7 juli 2024.
Kostnaden är ca 3500 per spelare och vi har för avsikt att samla ihop dessa pengar tillsammans.
Det vi behöver veta just nu är vilka spelare och eventuella föräldrar/familjer som vill följa med för att ta in en offert för resan.
Vi kommer att behöva föräldrarmedgivanden eftersom vi ska åka utomlands.
Spelarna behöver ha pass.
Datum och tider
Avresa: Baltic Queen tis 2/7 avgång 17:30
Ankomst till Tallin: 3/7
Avgång Tallin: Sön 7/7 avgång 18:00.
Ankomst Stockholm: Må 8/7 10:30
Anmälan är bindande.
Hej alla föräldrar i P08U
Vid vårt spelarmöte kom vi överens om att vi kommer att åka på cup till Tallin: https://tallinncup.eu/en/first
Vi vill att ni svarar på våra frågor via google formuläret: https://forms.gle/VbWaAX1fCyjgb9QY8
Ni behöver kontrollera att ni kan, 3-7 juli 2024.
Kostnaden är ca 3500 per spelare och vi har för avsikt att samla ihop dessa pengar tillsammans.
Det vi behöver veta just nu är vilka spelare och eventuella föräldrar/familjer som vill följa med för att ta in en offert för resan.
Vi kommer att behöva föräldrarmedgivanden eftersom vi ska åka utomlands.
Spelarna behöver ha pass.
Datum och tider
Avresa: Baltic Queen tis 2/7 avgång 17:30
Ankomst till Tallin: 3/7
Avgång Tallin: Sön 7/7 avgång 18:00.
Ankomst Stockholm: Må 8/7 10:30
Anmälan är bindande.
Hej alla föräldrar i P08U
Vid vårt spelarmöte kom vi överens om att vi kommer att åka på cup till Tallin: https://tallinncup.eu/en/first
Vi vill att ni svarar på våra frågor via google formuläret: https://forms.gle/VbWaAX1fCyjgb9QY8
Ni behöver kontrollera att ni kan, 3-7 juli 2024.
Kostnaden är ca 3500 per spelare och vi har för avsikt att samla ihop dessa pengar tillsammans.
Det vi behöver veta just nu är vilka spelare och eventuella föräldrar/familjer som vill följa med för att ta in en offert för resan.
Vi kommer att behöva föräldrarmedgivanden eftersom vi ska åka utomlands.
Spelarna behöver ha pass.
Datum och tider
Avresa: Baltic Queen tis 2/7 avgång 17:30
Ankomst till Tallin: 3/7
Avgång Tallin: Sön 7/7 avgång 18:00.
Ankomst Stockholm: Må 8/7 10:30
Anmälan är bindande.
Hej alla föräldrar i P08U
Vid vårt spelarmöte kom vi överens om att vi kommer att åka på cup till Tallin: https://tallinncup.eu/en/first
Vi vill att ni svarar på våra frågor via google formuläret: https://forms.gle/VbWaAX1fCyjgb9QY8
Ni behöver kontrollera att ni kan, 3-7 juli 2024.
Kostnaden är ca 3500 per spelare och vi har för avsikt att samla ihop dessa pengar tillsammans.
Det vi behöver veta just nu är vilka spelare och eventuella föräldrar/familjer som vill följa med för att ta in en offert för resan.
Vi kommer att behöva föräldrarmedgivanden eftersom vi ska åka utomlands.
Spelarna behöver ha pass.
Datum och tider
Avresa: Baltic Queen tis 2/7 avgång 17:30
Ankomst till Tallin: 3/7
Avgång Tallin: Sön 7/7 avgång 18:00.
Ankomst Stockholm: Må 8/7 10:30
Anmälan är bindande.
Hej alla föräldrar i P08U
Vid vårt spelarmöte kom vi överens om att vi kommer att åka på cup till Tallin: https://tallinncup.eu/en/first
Vi vill att ni svarar på våra frågor via google formuläret: https://forms.gle/VbWaAX1fCyjgb9QY8
Ni behöver kontrollera att ni kan, 3-7 juli 2024.
Kostnaden är ca 3500 per spelare och vi har för avsikt att samla ihop dessa pengar tillsammans.
Det vi behöver veta just nu är vilka spelare och eventuella föräldrar/familjer som vill följa med för att ta in en offert för resan.
Vi kommer att behöva föräldrarmedgivanden eftersom vi ska åka utomlands.
Spelarna behöver ha pass.
Datum och tider
Avresa: Baltic Queen tis 2/7 avgång 17:30
Ankomst till Tallin: 3/7
Avgång Tallin: Sön 7/7 avgång 18:00.
Ankomst Stockholm: Må 8/7 10:30
Anmälan är bindande.
Hej alla föräldrar i P08U
Vid vårt spelarmöte kom vi överens om att vi kommer att åka på cup till Tallin: https://tallinncup.eu/en/first
Vi vill att ni svarar på våra frågor via google formuläret: https://forms.gle/VbWaAX1fCyjgb9QY8
Ni behöver kontrollera att ni kan, 3-7 juli 2024.
Kostnaden är ca 3500 per spelare och vi har för avsikt att samla ihop dessa pengar tillsammans.
Det vi behöver veta just nu är vilka spelare och eventuella föräldrar/familjer som vill följa med för att ta in en offert för resan.
Vi kommer att behöva föräldrarmedgivanden eftersom vi ska åka utomlands.
Spelarna behöver ha pass.
Datum och tider
Avresa: Baltic Queen tis 2/7 avgång 17:30
Ankomst till Tallin: 3/7
Avgång Tallin: Sön 7/7 avgång 18:00.
Ankomst Stockholm: Må 8/7 10:30
Anmälan är bindande.
Vi samlas 16:00 för samåkning på Hässelby IP. Samling på plats 16:30.
Skriv i kommentaren:
Vi möter Spånga på hemmaplan.
Om du tackar ja:
Om du tackar nej:
Om svar ja, skriv:
Nu kör vi över AIK!
Samling på plats i Sollentuna: 17:45
Samling på IP senast 17:00.
Försök att åk direkt då det troligtvis kommer vara svårt att hitta föräldrar som vill skjutsa. Skriv i ditt svar:
Säsongens sista match!!! NU KÖÖÖR VI!
Vi börjar med ca 20-30 min utomhusträning, kläder efter väder. Ta med skor för både inomhus och utomhus.
Vi börjar med ca 20-30 min utomhusträning, kläder efter väder. Ta med skor för både inomhus och utomhus.
Vi börjar med ca 20-30 min utomhusträning, kläder efter väder. Ta med skor för både inomhus och utomhus.
Vi börjar med ca 20-30 min utomhusträning, kläder efter väder. Ta med skor för både inomhus och utomhus.
Matchstart ca 16:30
Skriv i svaret antal platser i bil.
Skriv om du åker direkt
Skriv om du kommer till IP. OBS! var i tid till IP.
Vi kommer försöka ordna så att alla får skjuts från IP. För de som har lättare att ta sig själva till Sumpan, skriv att ni gör det så att vi vet och inte står och väntar på IP i onödan.
Matchstart ca 16:30
Matchstart 16.15
Matchstart ca 16:15
Matchstart ca 16:15
Träning mellan 9-15, därefter match mot Ursvik på Vällingby bollplan 16-18.
Lunch kommer ordnas, mellis och övrigt likaså.
Matchstart ca 16:15
Ursvik spelade i div 2A där de kom 7:a och 3 B där de kom 8.
https://www.svenskalag.se/ursvikik-fb-p08-bla
Obligatoriskt Träningsläger
Mer information kommer lite längre fram
Vi ändrar tiden då alla är lediga. Vi har lagt till lite extra tid så att vi får njuta av solen!
MVH
Ledarna
Eftersom det är ledig dag passar vi på att träna på dagen istället.
Pga av match (F09)på Hässelby gårds bp tränar vi måndag till stället för onsdag denna vecka.
Hej!
Vi börjar träningen med 1 h klubbhuset där vi kommer att gå igenom förhållningsregler, förväntningar, spelregler, speluttagningar och ekonomi inför cupen.
Detta är ett tillfälle då vi vill att alla deltar som ska vara med på cupen.
Efter den timman går vi ut och tränar på gård, så se till att ni har ätit och är ombytta och klara.
Vi ställer in onsdagsträningen och kör torsdagsträning istället. OBS: Ny tid på torsdagar from nu.
Eftersom vi har match på onsdag tränar vi idag istället. Ledde. För sen information.
Med vänliga hälsningar
Ledarna
OBS! HÄSSELBY IP!!!!
Vi flyttar träningen från torsdag till måndag eftersom vi har match på fredagen.
OBS !!!ÄNDRAD DAG FRÅN TORSDAG TILL MÅNDAG OCH PÅ HÄSSELBY IP
Inför säsongen 2025 så genomförs en provperiod under v.43 där varje spelare själv behöver tänka över sin ambitionsnivå inför nästa säsong. Det kommer troligtvis att finnas tre möjligheter beroende på hur långt man har kommit i sin utveckling och sin ambition framåt.
Provperioden är öppen för alla spelare oavsett dagens lagtillhörighet. Frimånaden gäller mellan den 15 november tom 15 december. Verksamheterna är beroende av antal spelare och deras ambitioner framåt.
Inför säsongen 2025 så genomförs en provperiod under v.43 där varje spelare själv behöver tänka över sin ambitionsnivå inför nästa säsong. Det kommer troligtvis att finnas tre möjligheter beroende på hur långt man har kommit i sin utveckling och sin ambition framåt.
Provperioden är öppen för alla spelare oavsett dagens lagtillhörighet. Frimånaden gäller mellan den 15 november tom 15 december. Verksamheterna är beroende av antal spelare och deras ambitioner framåt.
Inför säsongen 2025 så genomförs en provperiod under v.43 där varje spelare själv behöver tänka över sin ambitionsnivå inför nästa säsong. Det kommer troligtvis att finnas tre möjligheter beroende på hur långt man har kommit i sin utveckling och sin ambition framåt.
Provperioden är öppen för alla spelare oavsett dagens lagtillhörighet. Frimånaden gäller mellan den 15 november tom 15 december. Verksamheterna är beroende av antal spelare och deras ambitioner framåt.
Hej! Vi samlar alla spelare för spelarmöte. Vi vill att alla kommer även om man inte kan träna efteråt.
MVH
Ledarna
Vi samlar laget och går igenom:
Vi åker gemensamt till träningen i Grimstatältet som startar 20:30
Var ombytt och klar och se till att du har ätit middag.Ta gärna med något extra att fylla på med, tex en banan eller bar.
OBS: Obligatorisk närvaro även om du inte kan träna.
Med vänlig hälsningar,
Gabbe, Abbe, Henrik, Carina, Philip
Hej!
Vi vill att alla föräldrar till spelarna som har anmält sig till Tallinn cup kommer och deltar på ett föräldrarmöte i anslutning till vårt träningsläger.
Vi kommer att gå igenom:
För de föräldrar som inte kan närvara ber jag kontakta mig: carinalzalm@gmail.com, 0703133253. Om det inte görs kommer inte spelaren att kunna åka.
Glöm inte att stötta spelarna i pantinsamlingen!
Med vänlig hälsning,
Carina
Hello!
We want all parents of the players who have signed up for the Tallinn Cup to come and participate in a parent meeting following our training camp.
We will go through:
For parents who cannot attend, please contact me: carinalzalm@gmail.com, 0703133253. If this is not done, the player will not be able to travel.
Don't forget to support in the bottle deposit collection!
All the best
Carina
Som alla redan har sett på chatten kommer vi att starta träningen med ett spelarråd på 30 min. Vi vill att även om man inte ska träna att man kommer och gör sin röst hörd.
Fundera över:
Vad är det som inte fungerar? (I allt som gäller fotboll, tex: varför kommer jag inte i tid, varför står jag och sparkar på bollar fast det är samling, varför kämpar vi inte längre som ett lag, varför följer jag inte instruktionerna som jag får? jag tycker att ledarna gör fel, favoriserar någon etc etc)
Vad behöver du göra förändra för att det ska fungera? (för att du ska peppa på planen, komma i tid etc)
Vad tycker du att ledarna behöver förändra?
Vad vill du med din fotboll?
Vi ser fram emot en bra diskussion där de allra flesta är på plats.
/Ledarna för P08U
Vi avslutar säsongen med en spelarfest.
Om vi har pengar kommer vi att bjuda på mat och dryck (beror på hur pantningen går...)
Vi firar säsongen som varit, passar på att tacka alla som har stält upp för oss etc
Vi hoppas att alla i truppen har möjlighet att komma.
"Det här blir kul!" säger ledarna
Gabbe, Abbe, Henrik, Philip och Carina
Vi samlas för att hänga och "gamea" på Abbes jobb som har flera skärmar. Vi träffas där 15:00. Obligatorisk närvaro.
Mer information kommer.
Skriv i svaret om ni åker själva eller om ni kommer till samlingsplatsen.
För de som vill åka gemensamt från Hässelby
Samling utanför tunnelbanan i Hässelby Gård 14.10 (avgång 14.21)
Hässelby gård
Tunnelbana18Farsta strand
Byte i Alvik
Spårvagn30 mot Sickla
Gröndal
Fågelsångsvägen 17
117 68 Stockholm
Sista chansen för oss att lyckas sälja våra påskägg.
Vi är ombytta i HSK kläder, vi kommer att vara utomhus. Ät innan och ha något extra att äta med dig, då vi sedan förflyttar oss till träningen, samling 19:00
Så många som möjligt och slutar du skolan senare, försök och kom så fort du kan.
Viktig att vi lyckas sälja resterande påskägg, det här är sista chansen. Alla som har kvar ägg behöver ta med dessa.
Vi samlas 14:00 och lagen går tillsammans för att samla in pant. Detta är en gemensam aktivitet som utförs under 2 timmar. Panttävlingen avslutas 8/4.
Ta med: sopsäckar för att samla in pant.
Om Lag 1 hellre vill gå i något annat område ska det meddelas senast på lördag.
Om man inte kan delta kommer den enskilde individen att behöva samla ytterligare pant vid annat tillfälle.
Lag 1: Abbas, Mohamed, Tsotne, Milton
Lag 2: Leonel, Natty, Ammar, Fadi, Joel
Lag 3: Abdullah, Selim, Eray, Said
Lag 4: Leo, Ahmed, Alex, Sigge
Lag 5: Filip, Manfred, Ville, Alfred
Nu kör vi!
Som spelare i HSK förväntas man att hjälpa till 2 ggr i cafeet under året. Detta är vår första gång.
Spelarna är tillräckligt gamla för att kunna sköta dessa uppgifter själva. Vill man som förälder bidra så kommer man och säger till att man är på plats tillsammans med sin spelare.
Klädsel: HSK (röd) överdragströja
Man får en hamburgare, läsk och kexchoklad om man arbetar i 3 h.
Schemat finns även här.
Vill man byta tid eller uppgift pratar man med den som har tiden och uppgiften. Sedan sms:ar båda 0703133253 och talar om vad och när man vill byta eller pratar med Carina vid träningstillfälle, så uppdateras schemat.
Vi har fått möjlighet att tjäna in pengar till P08U genom att sälja lotter och ha en skotttävling. Det är superviktigt att vi tar vara på den möjligheten. Eftersom det är en 5-5 cup räknar vi med många barn och föräldrar.
Om man inte kan delta kommer man antingen att behöva betala en summa eller få stå mer vid nästa tillfälle.
Om ni har frågor, hör av er till Carina: 0703133253
Schema
Viktigt att blanketten är ifylld av förälder. Man måste inte köpa några bilder. Viktigt att vi håller tiderna. Matchtröja, shorts, strumpor, skor ska vara på.
Vi samlas 14:00, därefter går vi i grupper och frågar efter pant. Det gör vi i ca 2 timmar, sedan pantar vi allt. Alla som tillhör P08U ska delta.
Vi kommer att hjälpa till på Mopedparaden för att tjäna in pengar till Cupresan. Det här är obligatoriskt för de som ska åka med. De som inte ska åka måste inte, men får om de vill. Det är ett roligt tillfälle att hänga med laget, då tackar man ja till kallelsen.
Vi kommer att:
Man får möjlighet att välja vad man vill göra och vilken tid man ska stå. Det gör man här.
Väljer man inget tilldelas man en uppgift. Schemat skickas ut torsdag 9/5.
Mopeder är kul!
Med vänlig hälsning,
Carina
Vi träffas vid Hässelby IP istället 12:00. Tenstabilen hämtar upp 11:30 hos Arre, ska man med hör man av sig.
och firar nationaldagen genom att samla pant. Vi kommer att sprida ut oss. Vi letar pant i ungefär 1.5 timme, sedan pantar vi allt vi har fått in (1h). Vinnarlaget får pris.
Obligatoriskt för alla som ska åka på cup, frivilligt för övriga. Däremot kan det vara kul att hänga lite allihopa, så kom gärna ändå.
@Abbas, Tsotne - ni kommer troligtvis bli upphämtade i Tensta för att hjälpa till att bära högtalarutrustning. Ni kommer att åka med tillbaka till hantverksladan. Mer information kommer.
@Övriga : Ni kommer att hjälpa till med godispåsarna till fiskdammen. Hur lång tid detta tar beror på hur många vi är som hjälper till.
OBS: Se till att ni har ätit innan.
Om någon vill prata om detta hör av er till Carina.
Schema
9:00 -12:00
Vi hjälper till med
12:00 - 16:00
Vi har fiskdammen + glass (2 personer), 2 personer på korv, 2 personer på servering,
16:00-18:00: Ihop-plockning och städning
OBS: Vi får panten.
De som är med hela dagen får 12 biljetter. Dessa är värda 10 kr st och man får köpa vad man vill för dessa.
Om vi är fler än 12 personer kan vi göra halvdagar annars måste vi tyvärr vara där hela dagen. Låt oss hjälpas åt. Just nu är vi 6 anmälda, varav 8 som inte svarat. Om ni kan, så kan vi köra halvdag.
Det kommer att finnas utrymme för vila och raster under förmiddagen. Mellan 12-16 blir det arbete.
Om man vill så får man även gratis mat kl 18:00. Carina kommer inte att stanna. En separat förfrågan skickas ut om det till de som har tackat Ja.
När och var?
Samling 9:00 vid info-tältet framför sjöhistoriska museet. Vi är klara senast 19:30, sedan är det frivilligt om man vill hjälpa till att städa undan. Man måste anmäla när man kommer och går, vi får betalt för tiden.
Hur tar man sig till samlingen?
Det planerar spelaren, antingen kommunalt eller samåkning, använd gärna whatsupgruppen för att kolla om det finns någon som ska åka bil eller samåk kommunalt.
Vad?
Vi kommer att vara funktionärer på löpningen.
Schema
(08:00 Nummerlappsutdelning)
09:00 Etablering av området
10:30 Viggo Aquathlon
10:45 Tri4fun
12:00 RM Sprint Herr
12:10 RM Sprint Dam
12:30 Olympisk Stafett + Herr
12:50 Olympisk Herr
13:10 Olympisk Herr + Dam
13:30 Olympisk Herr + Dam
14:20 Olympisk Dam
15:10 Sprint Herr + Dam
15:30 Sprint Stafett + Herr
15:50 Sprint Herr + Dam
16:10 Sprint Herr
ca 19:30 Målgång sista deltagare
Mat
Mat och fika kommer att finnas i volontärstältet och det levereras mat till din position om det behövs.
Toaletter finns i närheten av växlingsområdet.
Kläder
Ni kommer att få en tröja, denna ska ni ha på er så att det syns tydligt att ni är funktionärer. Regnar det ska den vara ytterst.
Allt material ni behöver kommer ni att få av er teamledare vid respektive samling
Att vara funktionär innebär:
Säkerheten framför allt. Vi är koncentrerade på det vi gör. Mobilerna ligger därför nerstoppade i fickan och används enbart vid ett nödläge. Detta även för vår egen säkerhet.
Vi hjälps åt. Alla som arbetar med tävlingen hjälps åt. Vi backar upp varandra och ser till att lösa situationer tillsammans.
Vi gör det med ett leende. Tänk på hur du bemöter deltagare, publik och allmänhet. Ett trevligt bemötande och ett litet leende brukar göra underverk.
Vi är ansvariga för grill och serverring ute mellan 14-17.
Obligatorisk närvaro för (Tallinn Cup):
Övriga frivilligt.
Vi samlas vi klubbhuset, delar in i lag, alla får säckar. Tävling om vilket lag som har flest fyllda säckar efter 1.5h.
Får vi ihop >2000 kr kommer vi bara att genomföra denna omgång.
Om du vill springa Hässelbyloppet (eftersom vi är matchfria på söndagen) ska du svara ja.
Klicka bara ja om du verkligen vill springa.
Detta är helt frivilligt och ingenting som man måste.
Hässelbyloppet är 10 km löpning.
HSK FF står för avgiften om man springer med matchtröjan på. (Det betyder att den måste sitta på yttersta lagret kläder, tex ovanpå regnställ och dylikt)
Om man tackar ja och inte kommer får man själv betala avgiften på 250 kr.
Med vänlig hälsning,
Carina