Café Humla
Sedan 2015 har klubben en kiosk på Hässelby IP, som bemannas lördagar och söndagar under Sanktan.
Våra lag bemannar en helg per år (lördag– söndag).
Inkomsterna från kiosken är ett viktigt tillskott i föreningens ekonomi – för att inte tala om den service vi ger till alla besökare! Det är därför av största vikt att ni i god tid planerar in för att bemanna kiosken den vecka ni får. Om veckan inte passar (hela laget är på klassresa eller annat) – kontakta kansliet i god tid så flyttar vi om era helger. Det får bara inte inträffa att kiosken är obemannad när det ska vara öppet!!
Denna instruktion bör även delges de föräldrar som ska stå i kiosken.
Öppettider:
Vi öppnar 30 min innan första matchen börjar och stänger när sista matchen slutar.
Om det skulle uppstå något akut problem, kontakta Melody på 073-906 34 31.
Om något håller på att ta slut eller har tagit slut, skicka ett sms till Melody.
Start och drift av Café Humla
Nycklar till kiosken kvitteras ut på kansliet, kontakta Melody. Lag som bemannar cafeterian bakar bullar, kärleksmums och/eller chokladbollar för försäljning
Kaffe: Börja med att sätta på kaffe. Fyll på med en kanna vatten.
Till en kanna vatten använder ni ca 1,5 koppar kaffe.
Te: Sätt på tevatten i vattenkokaren. Tevattnet slår ni sen över i en termos märkt "Tevatten".
Korv: Plocka ut ur frysen allt eftersom. Tina inte för många åt gången. Värm vatten på spisen i den stora kastrullen. Lägg i några pepparkorn och lagerblad i vattnet samt ett par korvar i taget.
Korvbröd: Plocka ut ur frysen allt eftersom. Tina inte för många åt gången. Om det inte är något arrangemang och därför inte troligt att det blir mycket folk, tina brödet i micron.
Toast: Sätt på toastjärnet – eller båda om det är mycket folk.
Ta fram den färdiga toasten ur frysen vid beställning. Toasten kan också tinas i mikron.
Kaffebröd (t ex chokladbollar): Ställ fram en lagom blandning och mängd av "kaffebrödet".
Övrigt: Ställ fram socker, muggar, servetter och dyl. bredvid termosarna.
Ställ ut flaggor utanför.
Informera varandra om hur försäljningen går så att de som tar över har en aning om vad de ska se till att fixa fram
Stängning
Kom ihåg:
Tack för att ni respekterar alla rutiner och för att ni hjälper till med kiosken!
Utan er skulle inte föreningen fungera!